piątek, 5 października 2012

Pizza - przepis II (serowe boki)

Bardzo zachęcam was do wypróbowania tego przepisu, bo pizza wychodzi naprawdę pyszna :)
Zrobiłam wszystko wg przepisu nawet dodatki te same, ale co kto lubi, więc można śmiało kombinować z dodatkami.
Przepis pochodzi ze strony http://anyzkowo.blogspot.com :) 


Składniki na ciasto:
  • 250 g mąki pszennej,
  • 150 ml wody,
  • 7 g suchych drożdży,
  • 2 łyżeczki soli (ja następnym razem zmniejszę do 1 bądź 1 i 1/2 łyżeczki),
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • szczypta cukru
Wykonanie:

      Ja ciasto zrobiłam w thermomixie, możecie użyć maszyny do wyrabiania ciasta bądź wyrobić je ręcznie. A jeśli robicie ręcznie to po kolei: do miski wsypujemy mąkę, drożdże, sól i cukier robimy zagłębienie i wlewamy wodę oraz oliwę. Ciasto wyrabiamy, powinno być miękkie i elastyczne. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1h.

      W tym czasie przygotowujemy sobie wszystkie dodatki oraz sos.
W moich dodatkach znalazła się pierś z kurczaka smażona w (na?) papirusie z przepisu na pierś z kurczaka w papryce Winiary. 
     Potrzebowałam do tego 2 pojedyncze filety z piersi kurczaka, mozzarellę, żółty ser w kostce, starty żółty ser i świeży tymianek.


Mój sos pomidorowy to wszystko robione na oko, a więc:
  • pomidory w puszce,
  • sól, pieprz,
  • zamiast świeżej bazylii użyłam suszonej.
Pomidorki zblenderowałam, doprawiłam solą, pieprzem i suszoną bazylią.

Wykonanie pizzy:
Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni C.
Ciasto rozwałkowujemy na cienki placek dookoła układamy paski z sera żółtego i zawijamy brzegi. Rozsmarowujemy sos pomidorowy, układamy swoje dodatki. Posypujemy świeżym tymiankiem. Pieczemy ok 15-20 minut.







Smacznego! :)


1 komentarz:

  1. Fenomenalna pizza! A serowe boki są po prostu genialne. Na pewno jeszcze niejednokrotnie wykorzystam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń