sobota, 6 października 2012

Domowa tortilla


Wraz z moją kuzynką (http://blogkosmetteria.blogspot.com/) wpadłyśmy na pomysł aby zrobić domową tortille, poszukałyśmy przepisu i oto jest wspaniały przepis na smaczną domową tortille. Mam nadzieję, że i wam przypadnie do waszych kubków smakowych :) A więc zaczynamy :)

Składniki:
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej (można dać pszenną)
  • 2 łyżki oleju
  • łyżeczka soli
  • 3/4 szklanki wrzątku

Wykonanie:

      Mąkę pszenną mieszamy z mąką kukurydzianą i solą. Wrzątek mieszamy z 2 łyżkami oleju i wlewamy do mąki. 
      Mieszamy drewnianą łyżką a po chwili wyrabiamy ręcznie (chodzi o wrzątek, sama się dziś o tym przekonałam, ała!) Ciasto ma być miękkie i sprężyste.
      Ciasto odkładamy do miski i dajemy mu godzinę leniuchowania (musi po prostu odpocząć). Po tym czasie ciasto delikatnie wyrabiamy i dzielimy na 6 części (ja zrobiłam 5 lekko grubszych, ale nie znacząco).
      Posypujemy stolnice, blat czy cokolwiek tam macie mąką i delikatnie rozwałkowujemy podsypując mąką na placek o średnicy ok 6 cm, mi wyszły trochę większe tak na oko to ok. 8 cm :) Ciasto jest delikatne więc przy rozwałkowywaniu bądźcie ostrożni. 
Smażymy na patelni (ja smażyłam na ceramicznej) na średnim ogniu (nie za mocny!)
     Nie przypalamy placków bo staną się kruche i będą się łamać. 
 Po usmażeniu kładziemy placki jeden na drugim i przykrywamy wilgotną ściereczką. 
       Dodatki są dowolne. 

Moje dodatki to:
  • sałata lodowa,
  • pomidorki koktajlowe,
  • kukurydza,
  • zielony ogórek,
  • papryka czerwona
  • filet z piersi kurczaka robiony w ten sam sposób jak do pizzy TU
oraz sos:
  • śmietana 18% (użyłabym jogurtu naturalnego ale zabrakło :()
  • 4 ząbki czosnku,
  • sól, pieprz,
  • świeży tymianek,
  • suszona bazylia
do miseczki wlewamy śmietanę (ilość dowolna) wyciskamy przez praskę czosnek, doprawiamy solą, pieprzem, tymiankiem oraz bazylią i gotowe :)
Smacznego! :)


A jaki jest wasz ulubiony pomysł na domową tortillę? 



2 komentarze:

  1. Ojj pyszne było :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuchnia meksykańska to jedna z moich ulubionych! Jest bardzo prosta i smaczna :) Ja osobiście tortillę robię z bardzo małą ilością składników, mięso mielone, salsa, kolendra, awokado, ser i wszystko polewam sokiem z limonki. Polecam! :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam Cię do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie Znajdzprzepisy.pl ;)

    OdpowiedzUsuń