poniedziałek, 15 października 2012

Babeczka z płynnym środkiem - lava cake

Długo zabierałam się za te babeczki, ale warto było! :) Z podanych składników wyszło mi 5 babeczek. Moje ramekiny mają ok 170 ml. Czas pieczenia jest uzależniony od piekarnika. Pierwsza zupełnie mi nie wyszła, z drugą było lepiej, i w końcu ostatnie 3 wyszły super :)


Składniki:
  • 170 g posiekanej gorzkiej czekolady,
  • 56 g posiekanej mlecznej czekolady,
  • 140 g masła,
  • pół szklanki maki pszennej,
  • 1 szklanka cukru pudru (następnym razem dam tylko pół),
  • 3 jajka,
  • 3 żółtka,
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego,
  • 2 łyżki likieru pomarańczowego (ja dałam czekoladowego),
Wykonanie:

     Smarujemy masłem 6 ramekinów do zapiekania i posypujemy mąką (ja posypałam kakao).  Masło wraz z czekoladami wkładamy do garnuszka i podgrzewamy na małym ogniu, mieszamy od czasu do czasu.
     Masę czekoladową ciepłą (nie gorącą!) przelewamy do większej miski, dodajemy przesianą mąkę, cukier puder i miksujemy do połączenia się składników. Dodajemy jajka, żółtka cukier waniliowy oraz likier i znów miksujemy.
     Gotową masę przelewamy równo między ramekiny. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 220 stopni C przez ok 14 minut. Ja swoje piekłam przez ok 18 minut.
     Wierzch ma być upieczony a środek jeszcze płynny. Gorące wyciągamy z piekarnika, oddzielamy lekko nożem od naczynia i wykładamy na talerz. posypujemy kakao. Można podać z owocami lub kulką lodów śmietankowych/waniliowych.

Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Wyglądają ciekawie ;) Zrobię i poinformuję czy wyszły :)
    PS A nie za długo je piekłaś? Boję się, że z tego nie wyjdzie mi Lava Cake tylko babeczki xD

    OdpowiedzUsuń