poniedziałek, 22 października 2012

Tort ananasowo-kokosowy "Pina Colada"

Obiecany przepis na pyszny tort. Idealne połączenie smaków. Ciekawi mnie tylko jakby smakował na kakaowym biszkopcie? Hm.. :)
A więc zapraszam na tort. Przepis pochodzi ze strony http://www.kwestiasmaku.com

Polecam przygotować tort na dzień wcześniej.

Składniki: 
  • 7 jaj,
  • 1 szklanka cukru,
  • 1 szklanki mąki pszennej,
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
Wykonanie:

       Dno tortownicy o średnicy 24-27 cm (ja użyłam o średnicy 21 cm przez co biszkopt wyszedł wysoki ale o to mi chodziło). wykładamy papierem do pieczenia, niczym nie smarujemy boków.
    Do miski przesiewamy mąkę tortową i ziemniaczaną. Oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na małych obrotach miksera, pod koniec ubijanie dodajemy cukier (łyżka po łyżce) dalej ubijamy tym razem na wysokich obrotach aż piana będzie sztywna i błyszcząca. Wciąż ubijając dodajemy żółtka (także łyżka po łyżce). Dodać wymieszaną mąkę, najlepiej partiami, i bardzo delikatnie mieszamy starając się nie zniszczyć ubitej piany.
    Ciasto wylewamy do formy. Pieczemy w nagrzanym piekarniku o temperaturze 170 stopni C przez ok 35 minut lub do suchego patyczka. Ja piekłam nawet do 55-60 minut, ale to przez to że miałam mniejszą blaszkę. Więc po wyznaczonym czasie sprawdzać patyczkiem aż będzie suchy.

Składniki na mus z ananasem
  • 2 ananasy (użyłam ananasów w puszce dokładnie 2),
  • 2 łyżki likieru kokosowego,
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
Wykonanie:

     Ananasy kroimy na małe części. Połowę wkładamy do rondelka, dodajemy likier i zagotowujemy. Zmniejszamy ogień i gotujemy przez ok.pół godziny od czasu aż ananas zmięknie, Miksujemy na mus i dodajemy resztę pokrojonego ananasa. Mieszamy i ponownie zagotowujemy, po minucie od zagotowania dodajemy mąkę ziemniaczaną, uprzednio rozprowadzoną w małej ilości chłodnej wody. Zagotowujemy chwilę aż masa zgęstnieje i będzie miała konsystencje dżemu. Studzimy przed położeniem masy na tort.

Składniki na krem kokosowy:
  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml),
  • 1/4 szklanki likieru kokosowego,
  • 1 szklanka cukru,
  • 500 g serka mascarpone,
  • 250 g serka ricotta,
Wykonanie: 

    Do garnka wlewamy mleko kokosowe, likier oraz cukier i mieszając aż cały cukier się rozpuści. Gotować na średnim ogniu przez około pół godziny do czasu aż powstanie gęsty syrop w ilości nie większej niż 1 szklanki. Odstawiamy do ostygnięcia. 
    W osobnej misce łączymy oba serki. W momencie łączenia syropu z serkami syrop ma być ciepły lecz nie gorący! Łączymy go poprzez dodawanie po łyżce syropu do mascarpone oraz ricotty. Delikatnie mieszamy łyżką.

Przełożenie:

    Do nasączenia użyłam likieru kokosowego wymieszanego z kilkoma łyżkami wody. Biszkopt dzielimy na 3 równe blaty.
    Pierwszy blat ciasta nasączamy 1/3 przygotowanego likieru, nakładamy 1/3 musu ananasowego i 1/3 kremu kokosowego, następnie nakładamy drugi blat i znów nasączamy, dajemy mus oraz krem. Nakładamy wierzch biszkoptu, nasączamy i ozdabiamy resztą kremu kokosowego. Dekorujemy wg uznania.
Smacznego! :)

2 komentarze:

  1. Dopiero teraz odkryłam, jakie tu pokazujesz smakołyki :)
    Oby tak dalej!

    PS Wyłącz sobie weryfikację obrazkową komentarzy, będzie nam łatwiej :)

    OdpowiedzUsuń