czwartek, 17 stycznia 2013

Tajskie kotleciki rybne

Znowu zaniedbałam bloga, przepraszam.
I wracam jeszcze z takim zdjęciem, z góry przepraszam za wykonanie, złe światło, 'oprawa' ale wszystko robione na szybko. 
Co do kotlecików to bardzo smaczne, polecam :)
Przepis pochodzi z książki "Kuchnia codzienna" wyd. Publicat 

Składniki:

  • 450 filetów z ryby,
  • 1/4 szklanki mąki kukurydzianej lub ryżowej,
  • 1 łyżka sosu rybnego,
  • 1 jajko,
  • 1/2 szklanki posiekanej świeżej kolendry (ja zastąpiłam natką pietruszki),
  • 3 łyżeczki tajskiej czerwonej pasty curry,
  • 1-2 drobno posiekane czerwone papryczki chili,
  • 2 młode cebulki,
  • 1/2 szklanki oleju,
  • oraz słodki sos chili -do maczania kotlecików 


Wykonanie:

     Rybę miksujemy do uzyskania gładkiej masy, dodajemy mąkę ryżową lub kukurydzianą (ja dałam kukurydzianą), sos rybny, rozmącone jajko, kolendrę, pastę curry i papryczkę chili. Miksujemy ok 10 sekund i przekładamy do miski. Dodajemy posiekaną cebulkę i mieszamy, Mokrymi dłońmi formujemy kotleciki.     Na patelni z grubym dnem rozgrzewamy olej i smażymy z obu stron do zbrązowienia :)Podajemy ze słodkim sosem chili. 

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz